Általános szerződési feltételek

A szolgáltatás az NMFSZ által értékesített, központosított mobil értékesítésű szolgáltatásokon alapul.

A SZOLGÁLTATÓ ADATAI

Servidor 365 Kft.

Székhely: 1221 Budapest, Csésze utca 19.

Adószám: 25928556-2-43

Cégjegyzékszám: 01-09-439103

A VÁSÁRLÓ

Aki a Virtuális Matrica szolgáltatást igénybe veszi, illetve ezen weboldal felületén vásárol elfogadva jelen Általános Szerződési Feltételeket, valamint az Adatvédelemben foglaltakat.

A SZOLGÁLTATÁS TÁRGYA

A Szolgáltató rendelkezésre bocsátja az ematrica365.hu weboldal használatának lehetőségét beleértve annak összes szolgáltatását. A szolgáltatás az NMFSZ (nemzeti mobil fizetési szervezet: Nemzeti Mobilfizetési Zrt.) által értékesített, Magyarország területén központosított, mobil értékesítésű szolgáltatásokon alapul.





A hatályos jogszabályok értelmében az díjhasználati jogosultságot (matrica/e-matrica) minden esetben a díjköteles útszakaszra való felhajtás előtt kell megváltani. Az e-matrica utólagos megvásárlása nem jelenthet visszamenőleges úthasználati jogosultságot: nincs lehetőség a vásárlás időpontjánál korábbi kezdeti dátumot megadni. Az érvényes autópálya matrica nélküli díjköteles útszakaszra való felhajtás jogosulatlan úthasználatnak minősül és pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után.

A SZOLGÁLTATÁS TERÜLETI HATÁLYA

A Szolgáltató által üzemeltetett weboldal mind belföldről, mind külföldről elérhető, azonban a szolgáltatás kizárólag Magyarország területén érvényes úthasználati jogosultság (e-matrica) vásárlására és kiegészítő szolgáltatásaira (pl. sms értesítés) terjed ki.

AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK CÉLJA

A Virtuális Matrica Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Vásárló között létrejövő jogviszony általános feltételeit ismerteti. Az Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdéseket illetően a Szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.

AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK ELFOGADÁSA

Az Általános Szerződési Feltételek Vásárló által történő elfogadása a Virtuális Matrica szolgáltatása igénybevételének előfeltétele. A feltételek önkéntes elfogadása és jóváhagyása nélkül a vásárlási folyamat nem véglegesíthető, a szerződéses kapcsolat nem jön létre. A feltételek elfogadásának minősül, ha Vásárló a Szolgáltató által üzemeltetett weboldal felületén vásárlást kezdeményez és hagy jóvá.

A FELEK KÖTELEZETTSÉGEI

A Szolgáltató a vásárlás időpontjától biztosítja a megrendelt szolgáltatást. A Vásárló felel a vásárlási folyamatban általa megadott és kiválasztott adatok helyességéért, úgy mint: forgalmi rendszám helyessége, a forgalmi engedélyben szereplő országkód megadásának helyessége, a megfelelő díjkategória kiválasztásának helyessége, az e-matrica kezdő érvényességi napjának helyessége és a vásárlás során megadott egyéb adatok helyessége, azaz email cím és igény esetén számlázási adatok helyessége. A Vásárló tudomásul veszi, hogy az általa hibásan megadott adatok tévesztéséből eredő következményekért a Szolgáltató nem vonható felelősségre.

A MEGRENDELÉS MÓDOSÍTÁSA ÉS TÖRLÉSE, ELÁLLÁSI JOG

A megrendelés jóváhagyása után (Vásárlás, sikeres fizetés) a megrendelés már nem módosítható, illetőleg nem törölhető.

Mivel a szolgáltatás nyújtását a Szolgáltató a Vásárlás létrejöttét követően azonnal megkezdi. Ezért a Vásárlót, a távollévők között kötött szerződéstől való elállás joga a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet szerint nem illeti meg.

DÍJ- ÉS JÁRMŰKATEGÓRIÁK

A díj mértéke a gépjármű forgalmi engedélyében szereplő hatósági bejegyzésekben (F.1 - megengedett legnagyobb össztömeg, J - járműkategória, S.1 - szállítható személyek száma), vagy más, a járműre kiadott hiteles okmányban foglaltak alapján a jármű műszaki adatai szerint alakul. Az eltérő kategóriákhoz különböző díj- és tranzakciós költség tartozhat.

  • D1M díjkategória: 
ebbe a díjkategóriába a motorkerékpárok tartoznak.
  • D1 kategória: azon járművek tartoznak ide, amelyek hiteles hatósági okmányában (forgalmi engedély) a “J” járműkategória mezőben “M1” vagy “M1G” besorolás szerepel. Továbbá D1 kategória szükséges abban az esetben, ha a jármű megengedett legnagyobb össztömege 3,5 tonna, illetve a vezetővel együtt számítva maximum 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és az általa szabályosan vontatott pótkocsi.
  • D2 kategória: valamennyi olyan gépkocsi, amely nem tartozik egyéb díjkategóriába és külön jogszabály alapján sem minősül útdíj köteles gépjárműnek. Amennyiben a gépjármű hiteles hatósági okmányában (forgalmi engedély) a “J” járműkategória mezőben “N1” vagy “N1G” besorolás szerepel, a szállítható személyek számától függetlenül D2 díjkategóriába sorolandó. D2 díjkategóriába sorolandó abban az esetben is, ha a jármű legalább 8 személy szállítására alkalmas - a vezetővel együtt.
  • U kategória: az U díjkategóriába tartoznak a D2 díjkategóriába tartozó járművek által vontatható vontatmányok, pótkocsik.

Amennyiben 3500 kg össztömeget meg nem haladó jármű forgalmi engedélyének „J” mezőjében nem szerepel adat vagy jelzés, valamint a forgalmi engedélyben nem szerepel a dokumentumot kiállító ország nyelvén a személygépjármű/személyszállító jármű kifejezés, akkor a gépjárműre D2-es autópálya-matricát kell vásárolni.

ÉRTESÍTÉSEK

A sikeres vásárlásról szóló igazolások elektronikus levél (email) formájában kerülnek kiküldésre. A kiküldött visszaigazolás minden, a vásárlással kapcsolatos fontos adatot tartalmaz, így a járműkategóriát, a felségjelet, a rendszámot, a területi érvényességre vonatkozó adatot, a matricaazonosítót, továbbá az érvényesség kezdetét és végét.

A Vásárló a díjköteles útszakaszra való felhajtás előtt köteles ezen adatok helyességét ellenőrizni. A Vásárló csak érvényes és helyes adatokat tartalmazó úthasználati engedély (matrica/e-matrica) birtokában hajthat fel egy díjköteles útszakaszra, ennek hiánya pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után.

SMS ÉRTESÍTÉS

Amennyiben a Vásárló az “sms értesítés" kiegészítő szolgáltatást igénybe kívánja venni, úgy érvényes mobiltelefonszámot szükséges megadnia a vásárlási folyamat során. Az sms értesítés szolgáltatás során a Szolgáltató a Vásárló által megadott telefonszámra a sikeres vásárlást követően a megvásárolt matrica adatait SMS-ben elküldi. A Vásárló elfogadja, hogy a megadott telefonszám helyességét a Szolgáltató nem ellenőrzi. A hibásan megadott telefonszámra is elküldésre kerül az sms értesítés attól függetlenül, hogy az valóban a Vásárlóhoz tartozik-e vagy sem.

A VISZONTELADÁS KIZÁRÁSA

A Vásárlók kizárólag saját használatra jogosultak termékeket vásárolni a weboldalon feltüntetett vásárlási feltételek mellett, viszonteladási tevékenységet nem folytathatnak. A Szolgáltató jogosult a Vásárlót azonnali hatállyal kizárni a vásárlásból, ha a továbbértékesítés tényéről tudomást szerez.

FIZETÉSI ÉS HASZNÁLATI FELTÉTELEK

Weboldalunkon bankkártyás fizetés használható: a Vásárló a vásárolt szolgáltatás ellenértékét elektronikus úton teljesítheti (Stripe).

Az autópálya matrica vásárlás esetében a sikeres pénzügyi teljesítés megtörténte önmagában még nem jelent automatikusan pályahasználati jogosultságot. Amennyiben a Vásárló nem kapja meg az általa a vásárlási folyamat során megadott e-mail címére a visszaigazolást, vagy a sikeres vásárlás ténye nem jelenik meg böngészőjében a sikeres vásárlás után, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunkon. A Vásárló csak érvényes és helyes adatokat tartalmazó úthasználati engedély (matrica/e-matrica) birtokában hajthat fel egy díjköteles útszakaszra, ennek hiánya büntetést von maga után.





Amennyiben a Vásárló érvényes úthasználati engedély (matrica/e-matrica) bizonylat nélkül hajt fel díjköteles autópálya szakaszra, az ebből eredő esetleges következmények a Vásárlót terhelik, a Szolgáltató ezen következményekért felelősséget nem vállal.

Regisztráció nélküli kényelmes és biztonságos fizetés bankkártyával (Stripe)

Weboldalunkon sem a vásárlási folyamat során, sem a bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció. Elegendő megadni a fizetéshez használni kívánt bankkártya adatait: a bankkártya számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet.

A fizetéshez használhat:

  • Mastercard vagy Maestro bankkártyát
  • Visa vagy Electron bankkártyát
  • Amex bankkártyát

A Szolgáltató kizárólag a tranzakció végeredményéről kap tájékoztatást a fizetési szolgáltatatótól (Stripe), a megadott kártyaadatok nem jutnak el a Szolgáltatóhoz.

A SZÁMLAADÁS FELTÉTELEI

Számla vagy nyugta: a vásárlási folyamat során a Vásárlónak lehetősége van nyugtát vagy ÁFA-s számlát kérni a vásárlás pénzügyi teljesítéséről. A vásárlási folyamat ezen választás nélkül nem véglegesíthető.

ÁFA-s számla: rendszerünk abban az esetben állít ki ÁFA-s számlát, ha a Vásárló a fizetési folyamat során igényli azt, azaz a megfelelő "Számlát kérek" elnevezésű rubrikát bejelöli.

ÁFA-s számla igénylése a sikeres vásárlást követően: abban az esetben, ha a Vásárló nyugta kiállítását kérte, azaz nem kért ÁFA-s számla kiállítást a fizetési folyamat során, azt utólag nem áll módunkban azt pótolni.

ÁFA-s számla módosítása a sikeres vásárlást követően: a kibocsátott számlát a kibocsátást követő hónap 5. naptári napjáig van lehetőség korrigálni. A módosítási igényt email útján van lehetőség megtenni, amennyiben a Vásárló hiánytalanul megadja a módosítandó adatokat. A módosítás adott pénzügyi teljesítéssel kapcsolatban csak egy alkalommal végezhető el. A kibocsátott nyugta nem módosítható.

A számla vagy nyugta formátuma: a szolgáltatásról szóló nyugta/számla .pdf formátumban készül el, melyet a sikeres fizetést követően azonnal, de legkésőbb 24 órán belül küldünk el emailben a vásárláshoz használt email címre. Az így kiállított számla eredeti, a Vásárló példánya (aláírás és bélyegző nélkül is érvényes), könyvelésre alkalmas és eleget tesz a 47/2008 sz. PM rendelet követelményeinek. A számlát a Szolgáltató postai úton nem juttatja el a Vásárló felé. A Vásárló igény szerint kinyomtathatja azt saját használatra.

TRANZAKCIÓS DÍJ

Az e-matricák 10% tranzakciós kezelési díj megfizetése mellett vásárolhatóak meg weboldalunkon.

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK HATÁLYA

Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben előzetes értesítés és felhívás nélkül módosítsa. A Virtuális Matrica ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg Szolgáltató a Virtuális Matrica szolgáltatást biztosítja.

A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMA, FELMONDÁSA

Felek a jelen szerződést határozatlan időtartamra kötik. A Vásárló a szerződést felbonthatja olyan módon, hogy adatainak törlési igényét elküldi az info@ematrica365.hu e-mail címre a vásárlási folyamat során megadott e-mail címéről. A törlési igény csak a vásárlási folyamat során megadott email címről kezdeményezhető. Az adatkezelő (Szolgáltató) a törlési igény beérkezésétől számított 3 munkanapon belül törli a vonatkozó adatokat, de a vásárlás(ok)ról tárolt adatok, számlák, bizonylatok, nyugták nem kerülnek törlésre. A Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést, amennyiben a tudomására jut, hogy a Vásárló törvénybe ütköző célra használja a szolgáltatást.



Kelt: Budapest, 2024. december 19.